9.SINIF FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ

Kimin hayali değil ki CERN ya da NASA’da çalışmak?

FİZİK BİLİMİNİN ÖNEMİ ( 2 EĞİTİM ) ( TOPLAM SÜRE 12:54 )

Fizik denildiğinde ilk aklına gelen E = mc2 oluyor, değil mi? Ancak, fizik hakkında bilmen gereken daha pek çok bilgi var. En temel bilimsel disiplinler arasında yer alan fizik için evrenin nasıl işlediğini anlamaya çalışan bilim dalı da diyebiliriz. Peki, “Fizik Bilimi Neleri İnceler?” Bu sorunun cevabını keşfettikten sonra hemen “Neden Fizik?” eğitimine tıkla.

FİZİĞİN UYGULAMA ALANLARI ( 2 EĞİTİM ) ( TOPLAM SÜRE 42:35 )

Mekanik, optik, nükleer fizik, atom fiziği, termodinamik, elektromanyetizma, katı hâl fiziği ve çok daha fazlası bu ünitede! Dur dur hepsini bir kerede keşfetmeyeceğiz! Şimdilik seni sadece “Fiziğin Alt Dalları” ile tanıştıracağız. Evrenin büyüleyici dehlizlerine doğru yola çıkmadan, “Fiziğin Diğer Disiplinlerle İlişkisi” hakkında da konuşacağız. Öğrendiklerin sayesinde şimdiden fiziği çok seveceğine eminiz!

FİZİKSEL NİCELİKLERİN SINIFLANDIRILMASI ( 3 EĞİTİM ) ( TOPLAM SÜRE 44:01 )

Her Tonguç kankasının da bildiği gibi bilimsel konular incelenirken sınıflandırma çok önemlidir. Bu yüzden “Fiziksel Niceliklerin Sınıflandırılması” 9.Sınıf konu anlatımında temel, türetilmiş, skaler ve vektörel büyüklüklerden söz ediyoruz. Yaptığımız sınıflandırma sayesinde fiziksel nicelikleri tanırken hiç zorlanmayacaksın. Eğitimde yer alan kodlamalar ise, bilgilerin daha akılda kalıcı olmasını sağlayacak. Gel şimdi de birlikte “Vektörler”i inceleyelim. Vektörlerin yönü ve büyüklüğüne dikkat et! Vektör diyagramlarını da iyice öğren.

BİLİM ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ( 1 EĞİTİM ) ( TOPLAM SÜRE 12:52 )